تصفيه فاضلاب صنايع نشاسته

پيمانكار تصفيه آب، فاضلاب و هوا

تصفيه فاضلاب صنايع نشاسته

يكي از فراوان ترين نوترينت هاي كربوهيدراته طبيعي، متشكل از واحدهاي متصل گلوكز، كه به صورت انبوه در دانه ها، ميوه ها، غده ها، ريشه ها و مغز ساقه گياهان يافت مي شود و كاربردهاي فراواني در صنعت داروسازي، صنايع غذايي و تغذيه، صنعت نساجي و غيره دارد. فاضلاب هاي به وجود آمده در طول فرآيند توليد، بسته به مواد خام مصرفي بعنوان منبع نشاسته، در كيفيت و حجم متغير هستند. بعلت COD بالا تصفيه فاضلاب صنايع نشاسته يكي از ضروريات اين صنعت است.

توليد پودر نشاسته نيازمند 30 تا 50 مترمكعب آب به ازاي هر تن مي باشد در حاليكه توليد خلال و برگه هاي سيب زميني يك فرآيند خشك است.

تصفيه فاضلاب صنايع نشاسته

تصفيه فاضلاب صنايع نشاسته معمولا به وسيله روش هاي بيولوژيكي انجام مي شود، كه در آن يك مرحله تصفيه بي هوازي شامل لاگون سازي بي هوازي، به همراه بركه هاي اختياري و بركه هاي تثبيت هوازي، پسابي با كيفيت قابل قبول توليد مي كنند.

تصفيه بي هوازي با استفاده از صافي هاي با جريان رو به بالا و رو به پايين، UASB، راكتورهاي با بستر سيال و غشا ثابت نيز انجام شده است. ظرفيت واحدهاي UASB از 5 تا 15 كيلوگرم COD در مترمكعب، در دماي 30-35 درجه سانتي گراد، متغير است. اين فاضلاب ها دچار كمبود نيتروژن و فسفر هستند. بنابراين تكميل نوترينت ها ضروري است.نشاسته يك ماده نسبتا نامحلول بوده كه مي تواند با نصب زلال سازهاي اوليه از فاضلاب بازيابي شود.

تصفيه فاضلاب نشاسته به منظور كنترل آلودگي، توليد بيوگاز و استفاده از پساب تصفيه شده در آبياري و كاربرد لجن به عنوان احياكننده خاك قابل كاربرد است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.