پكيج تزريق مواد شيميايي

پيمانكار تصفيه آب، فاضلاب و هوا

پكيج تزريق مواد شيميايي

 

پكيج تزريق مواد شيميايي


پكيج تزريق مواد شيميايي يكي از پراهميت ترين تجهيزات در صنايع مختلف مي باشد كه جهت افزودن طيف وسيعي از مواد شيميايي كه داراي كاربردهاي مختلفي مي باشند استفاده مي شود كه از آن جمله مي توان به مواد ضد رسوب، مواد منعقد كننده و كمك منعقد كننده، مواد ضد خوردگي، اسيد و قليا و در نهايت مواد ضدعفوني كننده نظير كلر اشاره كرد.

نخست محلول رقيق شده با آب را از ماده ي مورد نظر تهيه كرده و سپس آن را طبق نتايج آزمايشگاهي با نسبت از پيش تعيين شده به فاضلاب مي افزايند. چون مقدار مصرف مواد منعقد كننده با درجه ي اسيدي pH فاضلاب بستگي دارد، دستگاه هاي خودكاري ساخته شده كه پس از تعيين مداوم درجه ي اسيدي فاضلاب مقدار ماده ي منعقدكننده ي مصرفي را تغيير مي دهد. استفاده از مواد منعقد كننده، بيشتر براي فاضلاب هاي صنعتي و يا فاضلاب شهرهايي كه موسسات صنعتي فراواني در خود دارند مناسب است و در اين صورت گاهي از تصفيه ي زيستي صرف نظر مي شود.

برخي كاربردهاي پكيج تزريق مواد شيميايي :

  • پكيج تزريق هيپوكلريت سديم
  • پكيج تزريق هيپوكلريت كلسيم
  • پكيج تزريق آهك
  • پكيج تزريق پلي آلومينيوم كلرايد
  • پكيج تزريق پلي الكتروليت
  • پكيج تزريق اسيد
  • پكيج تزريق باز

مواد شيميايي براي تزريق بايد در غلظتي كه مدنظر است تهيه و مورد استفاده قرار گيرد، معمولا مواد شيميايي آماده تزريق را براي 8 تا 12 ساعت كار تهيه مي شود. مواد شيميايي آماده شده به ميزان مورد نياز از طريق پمپ تزريق به مخزن تزريق مي شود.

مخازن تهيه مواد شيميايي مي تواند از جنس پلي اتيلن، بتن يا استنلس استيل باشد. در صورت ساخت اين مخازن از مصالح بنايي بايد سطوح داخلي آن ها كه در تماس با مواد شيميايي است به منظور جلوگيري از خوردگي با مواد ضدخورنده پوشيده شود.

مواد شيميايي بايد بصورتي محلول شده باشد كه در حين تزريق باعث گرفتگي لوله هاي جريان شود.


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.