اساس كار آب شيرين كن

پيمانكار تصفيه آب، فاضلاب و هوا

اساس كار آب شيرين كن

اساس كار آب شيرين كن

اساس كار اين دستگاه ها بر عبور مولكول هاي غير يوني مثل آب از يك غشا با روزنه هاي بسيار ريز بنا شده است. اين غشاها به صورتي ساخته شده اند كه مولكول هاي خنثي را به راحتي از خود عبور مي دهند. به همين دليل آب ورودي به سيستم، كه داراي املاح مختلف است به آب تقريبا خالص تبديل مي گردد. در سيستم آب شيرين كن RO، جريان ورودي به دو جريان آب تصفيه شده و پساب غليظ تبديل مي شود.

در فرآيند آب شيرين كن RO آب با فشار زياد از يك سري غشا نيمه تراوا عبور داده مي شود. اين فشار خارجي از فشار اسمزي طبيعي بيشتر است در نتيجه مولكول هاي كوچك تر از منافذ غشا عبور مي كنند در حالي كه مولكول هاي بزرگ تر، قادر به عبور از غشا نيستند و سپس در جرياني جانبي از كنار غشا عبور داده شده و دفع مي گردند. در اين فرآيند ميكروارگانيسم ها نيز از آب حذف مي شوند. به طور كلي اين فرآيند براي شيرين كردن آب هاي شور به كار مي رود ولي در سال هاي اخير براي حذف آلاينده هاي خاص نظير نيترات مورد توجه قرار گرفته است.

 آب شيرين كن RO يك روش تصفيه فيزيكي و نوعي فيلتراسيون است كه نياز به مواد شيميايي ندارد. در اغلب منابع از روش آب شيرين كن به عنوان روشي موفق و اقتصادي در درازمدت براي كنترل آلاينده هاي آب از جمله نيترات ياد شده است. در اين روش علاوه بر نيترات، كل جامدات محلول TDS آب نيز كاهش مي يابد. اگر چه فرآيند آب شيرين كن مي تواند ميكروارگانيسم ها را نيز حذف كند، اما توصيه شده كه آب پاك از نظر شاخص باكتريايي ( بدون كلي فرم ) به فرآيند RO وارد گردد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.