چرا ازن از كلر براي تصفيه آب استخر بهتر است؟

پيمانكار تصفيه آب، فاضلاب و هوا

چرا ازن از كلر براي تصفيه آب استخر بهتر است؟

چرا ازن از كلر براي تصفيه آب استخر بهتر است؟

مكانيسم اثر ازن و كلر بر روي ميكروارگانيسم ها كاملا متفاوت است. ازن بر روي ديواره ميكروارگانيسم ها تاثير مي گذارد در حالي كه كلر مي بايستي از ديواره عبور كرده و دقيقا روي هسته عمل كند بنابراين ازن 3000 بار سريعتر از كلر عمل استريل نمودن را انجام داده و چون ازن روي ديواره تاثير مي گذارد طيف استريل كنندگي آن بسيار گسترده مي باشد و باعث از بين رفتن ميكروب ها و ويروس ها موجود در آب استخر از جمله وبا، هپاتيت و … مي شود در صورتي كه كلر اين توانايي را ندارد.

كلر با بعضي از املاح آب تشكيل نمك داده كه اين نمك بر روي سطوحي مثل كاشي و سراميك رسوب مي دهد، در صورتيكه ازن نه تنها تشكيل نمك نداده بلكه به شفاف سازي آب كمك مي كند. بدين صورت كه بار ذرات معلق ريز ( كلوئيدي ) در آب را كه باعث تيرگي آب مي شوند را خنثي نموده و ذرات معلق را به هم مي چسباند، كه بدين ترتيب باعث موثرتر عمل كردن فيلتر موجود مي شود.

ازن برخلاف كلر، تركيبات فرعي مضر و سرطان زا مانند تري هالومتان ها توليد نمي كند. و بعد از ازناسيون اگر گاز اضافه باشد به حالت اكسيژن خالص در مي آيد و هيچگونه مواد زايدي باقي نمي گذارد. در نتيجه اين اكسيداسيون، اكسيژن محلول در آب افزايش يافته و كيفيت آب استخر بهبود مي يابد.

ازن كمتر از كلر باعث خوردگي ديواره استخر، لوله ها و … شده و ماندگاري آب استخر را نيز افزايش داده و باعث از بين رفتن بو، رنگ و طعم موجود در آب استخر مي شود.

ثابت شده است كه تغيير شكل ناخن، قرمزي چشم ها و خارش پوست و همچنين ابتلاي غيرمعمول غريق نجات ها و شناگران حرفه اي به آسم، ناشي از بخارات سمي حاصل از كلر در محوطه استخرها بوده است كه اين موارد در هنگام استفاده از سيستم ازن بوجود نمي آيد.

ازن باعث حذف كليه مواد آلي در آب مي شود كه با توجه به حذف آنها حتي در صورت اضافه كردن كلر باقيمانده به هيچ عنوان تركيبات كلرآميدي بوجود نخواهد آمد.

ادامه مطلب...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.