روش هاي حذف جلبك استخر

پيمانكار تصفيه آب، فاضلاب و هوا

روش هاي حذف جلبك استخر

روش هاي حذف جلبك استخر

تميز نگه داشتن استخر بهترين راه حل براي جلوگيري از رشد جلبك است. شيمي آب در حال متعادل باشد و به طور منظم از برس استفاده شود. روش هاي حذف جلبك استخر شامل برس زدن باعث نمايان شدن رشد ميكروسكوپي جلبك و جلوگيري از رشد سريع و همه جانبه آن مي شود.

 

اگر شما با رشد پيشرفته جلبك روبرو شديد، مي توانيد از دو روش استفاده كنيد :

  • برنامه كلي براي مقابله با رشد جلبك
  • استفاده از جلبك كش.

هيچ گونه راه حل معجزه آسا وجود ندارد. هيچ گونه مواد شيميايي وجود ندارد كه به آب استخر و جكوزي اضافه شود و بتواند جلبك را فورا از بين ببرد. هر روشي به كار سخت و مستمر نياز دارد.

روش كلي حذف جلبك استخر

  1. گرد و خاك و برگ مواد ضدعفوني كننده را به خود جذب مي كنند و اقدامات شما را با شكست روبرو مي كنند. از تميز بودن سبد اسكيمر و صافي مطمئن باشيد. وقتي جلبك از بين مي رود يا با برس پاك مي شود، باعث گرفتگي فيلتر مي شود. شما بايد استخر را تميز نگه داريد.
  2. ph آب استخر و جكوزي را تنظيم كنيد.
  3. يك گرم براي هر 25 ليتر كلر اضافه كنيد. استخر را به طور كامل برس بزنيد و كلر را داخل آب بهم بزنيد تا بطور يكنواخت توزيع شود. هرگز از ضدعفوني كننده هاي دانه اي براي اندودكاري هاي تيره رنگ يا سطوح وينيلي استفاده نشود زيرا رنگ آن ها از بين مي رود. از كلر مايع استفاده كنيد.
  4. آب استخر و جكوزي را به مدت 72 ساعت به گردش درآوريد تا كلر به جلبك حمله كند و هر روز استخر را برس بزنيد. ph آب را تنظيم كنيد.
  5. جلبك مرده مي تواند باعث گرفتگي فيلتر و تميز كردن آن از جانب شما شود. فشار آب را در نظر داشته باشيد.

روش مبارزه خاص عليه جلبك

  • سطح استخر و جكوزي را با برس سيمي فولادي پاك كنيد. علاوه بر مواد شيميايي ديگر، كمي كلر را مستقيما روي جلبك هاي نقطه اي بريزيد. گاهي لازم است پمپ را خاموش كنيد تا جريان آب كلر را توزيع نكند.
  • برس زدن روزانه را تكرار كنيد و افزودن مواد شيميايي را ادامه دهيد تا جلبك ها از بين بروند. با زدن ماسك داخل آب برويد و جلبك گوشه ها و كناره ها را از نزديك برس بزنيد و مواد شيميايي را روي آن ها بريزيد. مي توانيد از جلبك كش براي از بين بردن كامل جلبك ها استفاده كنيد.

جلبك كش هاي استخر

جلبك كش ها از رشد جلبك ها جلوگيري مي كنند. در واقع، آن ها براي اهداف مختلفي عرضه مي شوند و از قدرت مختلفي براي از بين بردن جلبك ها برخوردارند.

جلبك كش ها براساس كاربرد به دو دسته تقسيم مي شوند:

  • جلبك كش استخر
  • جلبك كش جكوزي.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.